15 Haziran 2011 Çarşamba

Detoksa Nasıl Hazırlanılır?

Detoksa başlamadan yaklaşık iki hafta önce ya da en azından üç-dört gün önce bir beslenme programı hazırlamalısınız, bu sayede detoksunuzdan en iyi sonucu alabilirsiniz.
Detoksa hazırlık beslenme programı:
• Kahve, siyah çay, asitli içecekler ve alkolü tüketimini bırakmalısınız.
• Güne oda sıcaklığında iki büyük bardak su ile başlanmalı.
• Her gün üç litre su (üstünde PH’ı sekiz üzerinde yazan su) içilmeli. Birbuçuk litresi öğlene kadar, birbuçuk litresi yatana kadar.
• Her gün taze sıkılmış sebze veya meyve suyu (portakal suyu dışında) içilmeli.


• Sabah kahvaltısında salatalık, domates, biber, zeytin, kızartılmış bir dilim çavdar, yulaf gibi tam tahıllı ekmek yenebilir.
• Sıcak içecekler ıhlamur, rezene, adaçayı, tarçın gibi bitki çayları olabilir.
• Ara öğünlerde taze meyve, sebze, mesela kabuğu ile birlikte salatalık yenebilir. Bir avuç taze badem-fındık-ceviz ve kuru meyveler gibi atıştırmalıklar olabilir.
Salatalar, zeytinyağlı sebzeler, taze hazırlanmış sebze çorbaları da tüketebilirsiniz.
• Hayvansal protein için yalnızca fazla olmamak kaydıyla balık tercih edilmeli.
• Et – tavuk, yumurta ve süt ürünleri tüketilmemeli.
• Mercimek, nohut, kuru fasulye, börülce gibi baklagiller yenebilir.
• Ağır karbonhidratlar (makarna, pilav, beyaz ekmek) yenmemeli.
• Az miktarda kahverengi pirinç, gün içinde iki-üç dilim kızartılmış çavdar, yulaf ya da Alman ekmeği yenebilir.
• Tatlı ihtiyacı için az miktarda hurma ya da diğer kuru meyvelerden tüketebilirsiniz.
• Bol çiğ sebze ve meyve tüketilmesi tavsiye edilir.
• Akşam yemekleri genelde saat 19:00’da bitmiş olmalı. Sonrasında sadece bitki çayı içilebilir.
Güzellik Sırları , Güzellik Oyunları Estetik - Plastik Cerrahi( Estetik,Cilt - Saç Bakımı,Makyaj,kozmetik,Egsersiz )